Rookiefestivalen ''06

Kvadrat

Rookie ''06

Började på Fredagen den 27 oktober,  vi (alla dmd elever) hade i uppgift
att filma hela konserten. Jag fick i uppgift att filma Lisa Miskovsky på
fredagen men hon tackade nej till att bli filmad, så istället fick jag filma
The Slaves på stora scen även kallad Nashville. Ruggit roligt, dock var sångaren
i The Slaves lite lagom smygbög och tyckte det var extremt upphetsande att stöna
i micen och taffsa på tonårstjejer.... och pojkar... jace.

På  Lördan var det BAKIS SOM FAAN, vakna med festaste skallen nånsin. Tog mig
5minuter att fatta att telefonen ringde och ytterligare 5 att hitta den. Väl på luran så
kommer "ja må du leva" i örat o jag typ "- whatta fuck?" "- Grattis!" "- Huh?.... ahaaa"
så seg var jag typ, kvällen innan hade nämligen vart "Supa-petter-under-bordet-för-
han-fyller-19-år". Typ frammåt eftermiddan/kvällen började skallen hänga med lite
bättre och jag skulle ju filma vid 20:00 först Leroy (som var riktigt bra) och efter dem
några övervintrade hippes som hette Lamont. Sen på kvällen/natten var det mainact.
Då intog Backyard Babies stora scen, o fy faan vilket ös! Dom gjorde scen som faan
och petter kom iväg med ett plektrum från dregen ^^.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback